さようなら、そしてがんばってください【英語日記】
2011年03月31日 (木) | 編集 |
今日で2010年度が終わりですね。

ここ数日は、移動等に伴う引継ぎや年度末の業務でお忙しい方が多かったのではないでしょうか。

移動と言えば、私にも別れがありました。

「手塩にかけて育てたみい子さんだから、これからも自信を持ってがんばってください」

そんな言葉をかけられて、涙があふれだしました。。。

とても悲しかったのですが、英語日記を書き終えたら、気持ちの整理がついた気がします。

師匠と弟子とまではいかないにしても、私の日本人的な感覚が丸出しの日記なので、ネイティブの先生が読まれたとき、「???」 だったかも。


【英語日記より】

At this time of the year, we may have to say goodbye to people who head for new lives. Actually, I departed from the office at which I worked last year. This time, though, I had to see off one of my co-workers. I never thought that my working environment would change from when I began to work here.

At first, I thought that these assignments were beyond me, as I mentioned on my blog several times. Adjusting to the new assignments was a challenge as I had lots of things to do in addition to developing relationships with my new co-workers. The departing colleague, though, despite his busy schedule, gave me so much help and full explanations to make me deeply understand the assignments. More than that, I was able to follow through with all of them with much confidence. Thanks to him, I assured others that I’m a member of the team and it helped me to adjust easily to the workplace.

Before leaving, he said to me, “You’ve helped me more than I expected, especially with English. I couldn’t have done well without your translating skills.” I was lost for words due to tears… I’m sure that I will work well on my assignments and become even more capable.

最後の I'm sure は、ちょっと言い過ぎかもしれませんが、気を引き締める意味で。


先生からのコメントは以下です。

The situation of saying goodbye to a colleague at work is explained well here. The author’s grasp of many grammatical constructs is clearly demonstrated. Great work!


簡単な英文で書いた日記ですが、いつも先生はうれしいコメントをくださいます。

でも、過去にまとめて購入したポイントは概ね消化できたので、夏には現在の添削講座を卒業して、英検1級に向けて、エッセイ対策の講座を受講しようと思っています。


◆本日の学習内容◆

・英検1級語彙・イディオム問題500 の132ページから138ページの問題を解きました。

英検1級語彙・イディオム問題500 (英検分野別ターゲット)英検1級語彙・イディオム問題500 (英検分野別ターゲット)
(2006/03)
旺文社

商品詳細を見る


・英語日記(200ワード)を書きました。

・ 実践ビジネス英語 3/31放送分を聞きました。

今回は、雑音は入っていませんでした!ご心配をおかけしました(←だから、誰も心配していないってばぁ!)


ランキングに参加しています!!
         
              
にほんブログ村 英語ブログ 英語学習記録へ 

更新の励みになりますので、1日1回クリックいただけるとうれしいです♪
(みい子の順位と英語を学習されているの方々のブログがあります)  

応援いただきありがとうございました

スポンサーサイト
コメント
この記事へのコメント
コメントを投稿
URL:
Comment:
Pass:
秘密: 管理者にだけ表示を許可