励ましてくれてありがとう【英語日記】
2011年04月14日 (木) | 編集 |
ちょっと疲れ気味で、学習のペースが落ちています。

と言っても、もともとたくさん学習できていたわけではありませんが。。。


先日、妹が勤務する病院を訪れました。

ずっと、付き添ってもらって迷惑をかけちゃったかも。

病院の待合室で、懐かしい方々に再会しました。

ワーキングマザーだった、Aちゃんのお母さんから掛けていただいた励ましの言葉は・・・


【英語日記より】

Last Friday I took a half day off to see a doctor at the hospital where my sister works, because I had pain in the left side of my groin and in my back. There I came across my friend’s parents, Mr. and Mrs. M., who were my neighbors in the place where I was brought up.

A-chan and I became good friends in elementary school. After school we used to really enjoy climbing up a plastic greenhouse that was near her house and that wasn’t in use. Her grandmother was always nice enough to give me some of what she had made for dinner. I loved playing around my friend’s house, and she and her little brother liked playing around my house too.

After I had seen the doctor, Mrs. M. asked me what my results had been. I told her that I wasn’t in such a bad condition. She said that I must have too much stress from juggling house chores and a job. She had suffered from symptoms similar to mine and advised me to be more relaxed so as to continue working as long as possible. She added, “After retirement, you’ll be glad to have worked harder when you were energetic.”


ずっと、フルタイムでお仕事をされていたMおばちゃん。

1ヶ月くらいだったか、中国に出張で行かれたことも。

「きつかったけど、この歳になってみると、がんばってきて本当によかったと思うよ」

そう、おっしゃっていました。

ひとつの職場でがんばり抜いたMおばちゃんと私とでは大変さも違うと思いますが、私にも同じように「よかった~」と思える日が来るのかな、って想像しました。

私が65歳になったとき、いただける年金の額には、期待できない気もしますが。

でも、Mおばちゃんがおっしゃったように、一日一日を大切に過ごし、充実した生活を送っていきたいと改めて思いました。

おばちゃん、ありがとう。

Aちゃんが里帰りしたら、約束どおり、おばちゃんちに遊びに行きます!


先生からのフィードバックはこちらです。

The structure here—moving from a recent event to the distant past and back again—is effective. The memories with the friend are nicely described.



◆昨日の学習内容◆

・ 英検1級語彙・イディオム問題500 の模擬テスト第2回を解きました。

英検1級語彙・イディオム問題500 (英検分野別ターゲット)英検1級語彙・イディオム問題500 (英検分野別ターゲット)
(2006/03)
旺文社

商品詳細を見る


・ 60-Second Science のスクリプトを1個読みました。

・ 実践ビジネス英語4/13(水)放送分を聞きました。

疲れのせいもあって、今日もあまり学習が進みませんでした。。。


ランキングに参加しています!!
         
              
にほんブログ村 英語ブログ 英語学習記録へ 

更新の励みになりますので、1日1回クリックいただけるとうれしいです♪
(みい子の順位と英語を学習されているの方々のブログがあります)  

応援いただきありがとうございました

スポンサーサイト
コメント
この記事へのコメント
コメントを投稿
URL:
Comment:
Pass:
秘密: 管理者にだけ表示を許可